نور امید

معرفی کتاب و نرم افزارهای مذهبی

نور امید

معرفی کتاب و نرم افزارهای مذهبی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مطالبی که در این پست ارائه می شوند مربوط به برنامه "درس هایی از قرآن" می باشد که در تاریخ 95/09/25 توسط آقای قرائتی بیان شده اند. متن کامل این جلسه از سایت مرکز فرهنگی درس هایی از قرآن qaraati.ir گرفته شده است و در صورت تمایل برای دانلود فایل ویدیویی یا صوتی این سخنرانی می توانید به سایت این مرکز مراجعه فرمایید.


بسم الله الرحمن الرحیم

«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»

در این جلسه بحث ما در مورد وحدت و اتحاد است. حالا وحدت شیعه و سنی، وحدت دو شیعه و وحدت دو سنی، وحدت زن و شوهر، این وحدت یک چیزی است که به شدت ما به آن نیاز داریم. اگر وحدت نباشد زور نداریم و اگر زور نداشته باشیم شکست می خوریم. خدا در سه آیه می‌گوید: من چون یکی هستم زور دارم. «لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّار» (ابراهیم/48) این سه بار در قرآن تکرار شده است. واحد، قهار، واحد یعنی یکی، چون یکی هستم زور دارم. شما اگر انگشت‌هایت را به هم بچسبانی متحد شوند، زور پیدا می‌کنی. اما اگر همینطور خواسته باشی در سینه طرف بزنی انگشت‌های خودت می‌شکند. اگر زور و عزت می‌خواهیم، باید یکی شویم. 

1- حج، نماد وحدت امت اسلامی

دو سه آیه در بورس است اینها را بگوییم. که همه شما تقریباً حفظ هستید. اما آیات زیادی در مورد وحدت داریم شاید آنها را نشنیده باشید. آن آیاتی که در بورس است، این است. «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» (آل‌عمران/103) این در بورس است. اما خیلی آیه داریم که قرآن هست و برای وحدت هم هست ولی آشنایی ما کم است. در قرآن می‌گوید: حاجی‌ها که مکه می‌روند آنجا حق جرّ و بحث ندارند. «فَلا رَفَثَ وَ لا فُسُوقَ‏ وَ لا جِدالَ فِی الْحَج‏» (بقره/197) جدال یعنی جرّ و بحث، فسوق، فسق است. یعنی در مکه فسق و چانه زدن نباشد شود. خدا خواسته یک نمونه بگوید که می‌شود وحدت داشت. یعنی من از همه دنیا مردم را جمع می‌کنم یک جمعیت چند میلیونی که بین آنها هیچ جرّ و بحثی نباشد. این یک نمونه است می‌خواهد بگوید: می‌شود. گاهی می‌گویند: می‌شود ما خودکفا باشیم. می‌شود بانک‌های ما بدون ربا باشد؟ می‌شود جامعه ما بدون جرّ و بحث و نزاع باشد؟ می‌شود همه با هم خوب باشند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۹
رضوان

هر جمعه به جاده آبی نگاه می کنم

و در انتظار قاصدکی می نشینم که قرار است خبر گامهای تو را برای من بیاورد،

 گامهای استوار و دستهای سبزت را.

اگر بیایی، چشمهایم را سنگفرش راهت خواهم کرد.

تو می آیی و در هر قدم،

شاخه ای از عاطفه خواهی کاشت و قاصدکی را آزاد خواهی کرد.

تو می آیی و روی هر درخت پر شکوه لانه ای از امید

برای کبوتران غریب خواهی ساخت.

صدای تو، بغض فضا را می شکافد.

فضای مه آلودی که قلب چکاوکها را از هر شاخه درختش آویزان کرده اند.

تو با دستهایت بر قلبهای شقایق ها رنگ سبز امید خواهی زد

و با رنگ پر معنای دریا خواهی نوشت:

" به نام خدای امیدها"!

مسجد جمکران

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۵ ، ۱۷:۰۰
رضوان

لطیفا!

تا به کی خورشید دل هایمان پشت ابر غیبت نهان خواهد ماند

تا به کی حسرت دیدار نور بر دیدگانمان سایه خواهد افکند 

مهربانا!

 تمام عمرمان در پاییز گذشت 

 در انتظار بهار روشنایی  

خداوندا! 

 مروارید های دلتنگی مان را حلقه های گلی ساخته ایم 

سنگ فرشی باشد بر قدوم دلدار  

کریما!

بهترین آفریننده خود را بر ما بنمای

 آرزویمان ، حضور نور در کنارمان است.


ظهور امام زمان

السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۵ ، ۲۳:۵۳
رضوان

ظهور


1- گفتمان مهدویت

پاسخ به شبهات و ارائه دلایل متقن برای رفع ابهام از ابعاد مختلف موضوع مهدویت، همواره یکی از کارهای مهمی بوده است که علمای بزرگ شیعه در برهه های مختلف تاریخی به آن اقدام کرده اند که ضمن پاسخ گویی به سؤالات و شبهات موجود، به مسئولیت خطیر خود نیز به نحو احسن عمل کرده اند.

کتاب «گفتمان مهدویت» اثر آیت ا... صافی گلپایگانی، تلاش بسیار ارزنده ای است که در آن به سؤالاتی در زمینه سه محور تشیّع، امامت و مهدویت در حدّ ضرورت و با استناد به آیات و روایات و براهین علمی و عقلی پاسخ داده می شود. عمده ترین بخش این کتاب بخش «مهدویت» است که در آن موضوعات مختلفی به صورت پرسش و پاسخ مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.


2- دادگستر جهان

این کتاب اثر آیت ا... ابراهیم امینی است که به شیوه مناظره به نگارش درآمده است. وی در علت تألیف این کتاب می نویسد: اعتقاد به وجود مهدی موعود و امام زنده غایب یک عقیده اسلامی است... عقیده ای که به وسیله اخبار متواتر و قطعی الصدور به اثبات رسیده و قابل تشکیک نمی باشد، ولی بسیاری از مسائل مربوط به آن نیاز به تحقیق و بررسی دارد، از قبیل طول عمر، غیبت طولانی، علت غیبت و...

در این باره اشکالات زیادی از سوی مخالفان به صورت کتبی و شفاهی در بین قشر جوان و تحصیل کرده القا می شد که نیاز به پاسخ گویی داشت. در بخش های مختلف کتاب مباحثی از جمله آغاز عقیده به مهدی، مهدی در ادیان، فلسفه غیبت، علائم ظهور، جهان در عصر مهدی و... مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که مجموعه مطالب در سیصد و چهل صفحه تنظیم و منتشر شده است.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۰۰:۱۷
رضوان

در این مطلب، متن کامل کتب تالیف شده توسط حجت الاسلام قرائتی بصورت PDF در یک فایل فشرده ارائه می شوند. این کتب توسط مرکز فرهنگی درس هایی از قرآن کریم منتشر شده اند و امیدوارم که مورد استفاده شما کاربران گرامی قرار بگیرد. این مجموعه شمامل 88 کتاب بوده که برای مشاهده اسامی این تالیفات و همچنین دانلود مجموعه این کتاب ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.


حجت الاسلام قرائتی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۲۳:۱۷
رضوان

برای مشاهده آنلاین حرم امام رضا (ع) می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید. لازم بذکر است که این پخش زنده از طریق سایت رسمی آستان قدس رضوی  صورت می گیرد و با کلیک بر روی این لینک مستقیما به صفحه پخش منتقل می شوید.


پخش زنده حرم امام رضا علیه السلام

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۲۲:۳۷
رضوان