نور امید

معرفی کتاب و نرم افزارهای مذهبی

نور امید

معرفی کتاب و نرم افزارهای مذهبی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

✍امیرالمؤمنین علیه السلام:

خوشبختى انسان، در قناعت و خشنودى است
سَعادَةُ المَرءِ القَناعَةُ و الرِّضا (غررالحکم)

 

معمولا در زندگی سختی هایی وجود دارد و گاهی ما سخت ترش میکنیم گاهی آرامش داریم، خودمون خرابش میکنیم  گاهی خیلی چیزا رو داریم اما محو تماشای نداشته هامون میشیم گاهی حالمون خوبه اما با نگرانی فردا خرابش میکنیم  گاهی میشه ادامه داد اما با اشتیاق انصراف میدیم و گاهی... گاهی... گاهی... تمام عمر اشتباه میکنیم و نمیدونیم یا نمیخوایم بدونیم؟! کاش بیشتر مراقب خودمون، تصمیماتمون و گاهی های زندگیمون باشیم... کاش یادمون نره که فقط یکبار زنده ایم و زندگی میکنیم فقط یکبار!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۹ ، ۰۶:۳۸
رضوان

مطالبی که در این پست ارائه می شوند مربوط به برنامه "درس هایی از قرآن" می باشد که در تاریخ 99/07/24 توسط آقای قرائتی بیان شده اند. متن کامل این جلسه از سایت مرکز فرهنگی درس هایی از قرآن gharaati.ir گرفته شده است و در صورت تمایل برای دانلود فایل ویدیویی یا صوتی این سخنرانی و همچنین شرکت در مسابقات این مرکز می توانید به سایت ذکر شده مراجعه فرمایید.

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین بعدد ما أحاط به علمه، الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

عزیزان بحث را در آستانه‌ی رحلت پیغمبر و شهادت امام حسن مجتبی و یکی دو روز بعدش شهادت امام رضا(ع) می‌بینند. سالهای قبل حرف‌هایی زده شده، در این جلسه حدوداً نیم ساعت می‌خواهیم مأموریت‌های پیغمبر اسلام را بگوییم از قرآن، هم تفسیر قرآن باشد و هم به مناسبت رحلت پیغمبر. جاهایی که خداوند به پیغمبر دستور داده باید این کارها را بکنیم. بنابراین بحث ما در این جلسه این است، [پای تخته] مأموریت‌های پیغمبر، موضوع: مأموریت‌های پیامبر اکرم(ص). (صلوات حضار)
1- نجات مردم از تاریکی‌های جهل و ظلم و شرک
1- نجات از ظلمات؛ خدا به پیغمبرش می‌فرماید: تو «لِتُخْرِجَ‏ النَّاسَ‏ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» (ابراهیم/1) تو باید مردم را از ظلمات خارج کنی. چه ظلماتی؟ ظلمات شرک، ظلمات جهل، ظلمات تفرقه، اینها همه ظلمات است. 2- [پای تخته] تأمین زندگی فقرا؛ این هم به پیغمبر می‌گوید: «خُذ» یعنی برو بگیر، چه؟ «خُذْ مِنْ‏ أَمْوالِهِم‏» (توبه/103) زکات را برو بگیر. خوب زکات را گرفتم چه کنم؟ «إِنَّمَا الصَّدَقاتُ‏ لِلْفُقَراءِ وَ الْمَساکِینِ» (توبه/60) از پردرآمدها بگیر و به کم درآمدها بده. آیه‌اش را هم بنویسم اگر کسی خواست پای تلویزیون بنویسد…[پای تخته]
نجات از ظلمات«لِتُخْرِجَ‏ النَّاسَ‏» خارج کن مردم را «مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ». «خُذْ مِنْ‏ أَمْوالِهِم‏» زکات را بگیر،«إِنَّمَا الصَّدَقاتُ‏ لِلْفُقَراءِ وَ الْمَساکِینِ» تأمین زندگی مردم.
3- بندگی خالص، عبادت خالصانه؛ «قُلِ اللَّهَ أَعْبُدُ مُخْلِصاً لَهُ دِینِی» (زمر/14) آیه‌اش این است. «أعبد» من بنده خدا هستم، «مُخلصاً» با اخلاص. حالا دیگر باقی‌اش را هرکس می‌خواهد بنویسد…

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۹ ، ۲۳:۵۴
رضوان

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا  ﴿سوره أحزاب: ٥٦﴾

همانا خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود و رحمت می‌فرستند؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بر او درود فرستید و آن گونه که شایسته است، تسلیم باشید.

Allah and His angels send blessings on the Prophet: O ye that believe! Send ye blessings on him, and salute him with all respect.

 

     محمد رسول الله

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۹ ، ۲۳:۲۱
رضوان